Kako biste se uredno brinuli o stanju vašeg automobila, jedan od osnovnih zadataka je pravovremena zamjena motornog ulja.
Redovna zamjena direktno utiče na dugovječnost motora, održava ga zdravim i smanjuje rizik od oštećenja. Međutim, među vozačima često se postavlja pitanje: Šta je bitnije pratiti, pređenu kilometražu ili period između dvije izmjene?
Zapravo je bitno obratiti pažnju na oba stanja, tako će vam barem reći svaki mehaničar.
Šta to znači? Na većini modernih automobila ulje se mijenja svakih 15.000 kilometara ili nakon godinu dana.
Neki bi mogli savjetovati i svake dvije godine ili 30.000 pređenih kilometara, ali je preporučljivije to raditi svake godine, bez obzira na stanje kilometara.
Ulje samo po sebi može gubiti na kvalitetu i ako se automobil veoma malo vozi. Ono će slično poput guma koje stoje u vašem podrumu pa i ako se ne voze, s vremenom gubiti svoja kvalitativna svojstva, reći će neki stručnjaci.
Ali, neki će reći i da se izmjena vrši svakih 10.000 kilometara, ako se radi o vozilu starijem od 15 godina, što je i naš prosjek. Dakle, u svakom slučaju, treba pripaziti na više faktora.
Kako objašnjavaju kolege iz Auto bilda, dobro se uvijek strogo držati uputstava proizvođača bez obzira na starost automobila, ali pritom treba znati da je američka laboratorija za automobile Blackstone Laboratories uradila studiju gdje je analizirala kvalitet različitih proizvođača.
Prema ovoj studiji, kod mijenjanja ulja u automobilu najvažniji su kilometri koje je vozilo prešlo, a ne vrijeme.
"Starost ulja nije dovoljan razlog da ga bacite, kilometraža je ono što treba uzeti u obzir", tvrdi Džo Adams, voditelj podkasta Slick Talk: Powered by Blackstone Laboratories.
U navedenoj emisiji Adams je objasnio proceduru koju su slijedili tokom istraživanja.
Analizirali su do pola punu flašu 14 godina starog sintetičkog ulja Mobil 1 0W40 kako bi vidjeli je li izgubilo na kvalitetu.
Sam proizvođač tvrdio je da ulje te starosti ne bi adekvatno zaštitilo motor.
Međutim, Blackstone ga je podvrgnuo nizu testova kako bi ga potvrdio, analizirajući različite parametre za mjerenje njegoviog kvaliteta, poput prisutnosti aditiva, koncentracije vode, netopivih komponenti, tačke paljenja, elastičnosti i sposobnosti neutralizacije potencijalno štetnih kiselina.
Iako je ulje proizvedeno 2010. godine i skladišteno na polici bez vođenja računa o ekološkim uslovima, studija je pokazala da je zadržalo svoju kvalitetu.
Nakon toga, Blackstone je proveo testove na nekoliko modela Forda F-150 iz 2020., neke starih šest mjeseci, a druge na do pet godina starim vozilima, sve s benzinskim motorima.
Rezultat je da ulja iz automobila s malo kilometara nisu značajno izgubila kvalitet tokom vremena.